För en gångs skull

Om jag visste hur
så skulle jag putta
ned jorden i ett hål
& fylla igen det med
min spade

I en liten grop skulle
den få ramla ned i
och sen skulle det
vara jag som står
där uppe & garvar

Det skulle vara jag som
tittar ner och skrattar för
en gångs skull

Jag vill bara vara
sådär härligt grabbig
& bara prata fotboll

Att bara tro på
isoleringsmetoden
istället för att dela
med sig av sina
känslor verkar vara
en tokrolig metod

En tokrolig metod
för den som kan
hantera den

För jag antar att
ju mer man pratar
om sina känslor
för folk ju större
blir saknaden

Om jag visste hur så
skulle jag sparka ned
jorden till marken &
platta till dess ansikte
med min spade

Jag skulle sparka ned
den & spotta den i ansiktet
för en gångs skull

Jag vill vara så där
härligt grabbig och
brottas i hög & sådana
där helfestliga aktiviteter

När tiden är inne då
man känner att saknaden
blir större för att man
pratar om sina känslor för
folk så är det alltid skönt
att ha en person bredvid sig
som spelar i samma liga

En som spelar i samma
liga som sig själv för
en gångs skull

Kommentarer
Postat av: Anonym

you know it

2009-11-03 @ 11:07:17
URL: http://hernameiscalla.wordpress.com/
Postat av: Jossan

You gotta love it!

2009-11-03 @ 16:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0