Ungefär

Bengaliskt antändande
men lika snabbt kvävs
ljuset & blir till stilla rök

Lika snabbt som
Jamaicanen sprang
försvinner allt på
nio & nittiotvå och
man får börja om
på gräsrotsnivå igen

Ungefär

Plaskande som
Tjorven står jag
dränkt av mina
tankar med den
gula sydvästen
lite halvt på sned

Ungefär

På samma sätt som
Knyttet behövde
Skruttet som Tove
sa på mysig
Finlandssvenska
behöver jag

Ungefär

Staden behöver
miljontals glödlampor
för att vara fin så här
års & människan med
förmodar jag på ett

ungefär

Säger man ett ord
tillräckligt många
gånger låter det löjligt
& man börjar fundera
på om man verkligen
säger rätt ord till slut.
Men bara på ett

Ungefär

Detta jävla ord kunde lika
väl vara någon sagofigur i
Harry Potter-böckerna fast
med annorlunda stavning

Unjifar

Jag står plaskande
likt Tjorven i mina
tårar med den gula
heltäckande regnjackan
lite slarvigt knäppt
fast utan sydväst
den här gången

och jag får börja om
på gräsrotsnivå ännu
en gång när lågan kvävs
lika snabbt som ett fullbordat
samlag på Paradise Hotel
på TV6 eller lika snabbt
som deltagarnas
tid i kändisträsket

Nio komma nittiotvå
sekunder på't ungefär


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0