Min Gud, min Gud. Varför har du övergivit mig?

Fast i hålan som Gud
glömde sitter jag &
tycker synd om mig själv
på lördags kväll

Folköl, blap & snus
hade satt som en smeck
som man brukar säga
när man har brist på ord

Brist på ord har man
ofta när man tänker &
brist på tankar har man
ofta när det är orden man
har för många utav

Ungefär som nu

Västtrafik styr mitt liv
& jag känner mig helt
jävla maktlös över mitt
eget såkallade liv

Du frågade mig när jag
känner att jag har makt
och jag gav inga svar
tillbaka för det fanns inga

Det finns lika mycket
maks som det finns svar

Står och klampar i samma
klavér som jag klampat i
för länge nu

Jag borde inte läst igenom
alla dina inlägg. Det är sånt
man inte borde göra nu

Det är sånt man inte borde
göra när det är ord man har
för många utav och tankebristen
far en över huvudet och ned i kroppen

Det är sånt man inte borde
göra när Västtrafik är ens Gud
i denna håla som Gud glömde
& snälla svara varför min Gud?

Varför har du övergivit mig?

Du frågade mig när jag
känner att jag har makt
och jag gav ett desperat
försök till svar tillbaka

Bara för att få någonting sagt

För det finns ingen makt
det finns inga svar

Finns bara en håla som
Gud en gång glömde,
en påse torra chips &
semifinalen av Körslaget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0